ان تی سی(Nano Technical Computer)

ان تی سی(Nano Technical Computer)

(نانو تکنیکال کامپیوتر) Ntc
ان تی سی(Nano Technical Computer)

ان تی سی(Nano Technical Computer)

(نانو تکنیکال کامپیوتر) Ntc

پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری مت آمفتامین


پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری مت آمفتامین

پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری مت آمفتامین

دانلود پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری مت آمفتامین

پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری مت آمفتامین
چاچوب مبانی نظری مت آمفتامین
پیشینه پژوهش مت آمفتامین
پیشینه پژوهش
مبانی نظری مت آمفتامین
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 194 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 65صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

 

بر اساس گفتۀ کرینگ و همکاران (ترجمه شمسی پور، 1388)، «بر خلاف سوء مصرف سایر آمفتامین ها که تفاوت های جنسیتی اندکی در آنها دیده می شود، مردان بیش از زنان گرایش به سوء مصرف مت آمفتامین دارند» (ص 396). مک کان و همکاران (2008) بیان می دارند که مت آمفتامین ممکن است به سرعت تحمل ایجاد کند؛ بنا به گفته این محققان، علامت های شایع مصرف مزمن این ماده شامل سندرم مفصل آرواره، پوسیدگی شیمیایی دندان (بدون درگیری باکتریایی)، و درد عضلات می باشند. با استفاده از حیوانات آزمایشی و همچنین نمونه های انسانی، تأثیرات سمی مت آمفتامین در مغز بررسی شده است، بنا به گفتۀ کراسنووا و کادت (2009)، این تأثیرات شامل 1- آسیب به پایانۀ دوپامینی(سامانۀ دوپامینرژیکی) و 2- از بین رفتن سلول های عصبی تولید کنندۀ دوپامین می باشند؛ بنا به گفته این محققان، تأثیرات سمی طولانی مدت مصرف مت آمفتامین  منجر به آسیب پایانۀ دوپامینی (مانند کاهش نشانگرهای دوپامینرژیکی از قبیل تیروزین هیدروکسی لیز و انتقال دهندۀ دوپامین) بیشر در ناحیۀ استریاتوم (کودیت- پوتامن)، هستۀ قاعده ای دمدار، و کمتر در نواحی قشر مخ، تالاموس، هیپوتالاموس، و هیپوکامپ می شود؛ اسچمیود و بویر (1997، به نقل از گرانادو و همکاران ، 2013) هم بیان می دارند که  از بین رفتن سلول های عصبی تولید کنندۀ دوپامین در ناحیۀ جسم سیاه اتفاق می افتند. بر اساس پژوهش تامپسون و همکاران (2004، به نقل از کرینگ و همکاران، ترجمه شمسی پور، 1388)، «حجم هیپوکامپ در میان مصرف کنندگان دائمی مت آمفتامین کوچکتر بود و این امر با عملکرد ضعیف تر در یک آزمون حافظه همبستگی داشت» (ص 396).

به طور کلی، تخریب ناشی از مصرف متامفتامین بیش از سایر مواد مخدر رایج می باشد، لایر و همکاران (2010) بیان می دارند که وابستگی طولانی مدت به آمفتامین ها و منجمله متامفتامین به اختلالاتی در انتشار خونی مغز، اختلالات متابولیسم، و اختلالاتی در مادۀ سفید مغز ارتباط داده شده است؛ ترکیبی از این اختلالات، مکانیزم بیولوژیکی ایجاد می کند که می تواند به صورت بالقوه منجر به اثرات زیانبار اولیه و یا ثانویه بر قشر ماده خاکستری مغز شود. نقص در عملکرد نوروترانسمیترهای مغزی، مثالی از اختلالات متابولیسمی ناشی از مصرف انواع ترکیبات آمفتامین ها می باشد. به عنوان مثال مطالعات زیادی تأثیر متامفتامین را بر دوپامین به اثبات رسانده است که این اثر با آسیب نورونی طولانی مدت (حتی 3 سال پس از ترک) همراه بوده است (مک کان و همکاران، 1998، به نقل از دیویس و همکاران، 2007). «مرگهای مربوط به مت آمفتامین و پذیرش بخش اورژانس بیمارستان در ارتباط با این مادۀ مخدر رو به افزایش است» (آنجلینا و همکاران، 2000، ص 1).

منابع و مأخذ

منابع فارسی

- آذرگون، حسن.، کجباف، محمدباقر.، مولوی، حسین.، و عابدی، محمدرضا. (1388). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نشخوار فکری و افسردگی دانشجویان دانشگاه اصفهان. دانشور رفتار، 16(34 (12))، 20-13.

- اختیاری، حامد.، علم مهرجردی، زهرا.، حسنی ابهریان، پیمان.، نوری، مهری.، فرنام، رابرت.، و مکری، آذرخش. ( 1389 ). بررسی و ارزیابی واژه ها ی القا کنندة ولع مصرف در سوء مصرف کنندگان مت آمفتامین فارسی زبان. تاز ه های علوم شناختی، 12 (2)، ص 82-69.

- بساک نژاد، سودابه.، آقاجانی افجدی، اعظم.، و زرگر، یداله. (1390). بررسی اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کیفیت خواب و کیفیت زندگی دانشجویان دختر. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی 4 (2)، 198-181.

- پروچاسکا، جیمز. اُو.، و نورکراس، جان. سی. (1389). نظریه های روان درمانی (ویرایش چهارم). (1999). مترجم: یحیی سید محمدی، تهران، ایران: رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).

- تاد، جودیت.، و بوهارت، آرتور. سی. (1379). اصول روان شناسی بالینی و مشاوره (ویرایش سوم). (1999). مترجم: مهرداد فیروز بخت، تهران، ایران: مؤسسه خدمات فرهنگی رسا. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).

- حناساب زاده اصفهانی، مریم.، یکه یزدان دوست، رخساره.، غرایی، بنفشه.، و اصغرنژادفرید، علی اصغر. (1388). بررسی مقدماتی کارایی راهنمای شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی،  برای بیماران افسرده با افکار خود کشی: گزارش موردی. روان شناسی بالینی، 1(1)، 45-35.

- حناساب زاده اصفهانی، مریم.، یکه یزدان دوست، رخساره.، غرایی، بنفشه.، و اصغرنژادفرید، علی اصغر. (1389).  شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کدام یک از علایم شناختی، عاطفی و جسمانی افسردگی تاثیر بیشتری دارد؟ مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار16 (3 (62))، 289-288. 

منابع انگلیسی 

-Abou–Saleh, M.T. (2006). Substance use disorder: recent advances in treatment and models of care. Journal of Psychosomatic Research, 61, 305–310.

-Amstadter, A. (2008). Emotion regulation and anxiety disorders. Anxiety Disorders, 22, 211-222.

-Anglina, M. D., Burkeb, C., Perrochetc, B., Stamperd, E., and Dawud-Noursie, S. (2000). The CAST Methamphetamine Treatment Project: Moving Research into the "Real World". Journal of Psychoactive Drugs, 32 (2), 137-141.

-Anton, R. F. (2001) Pharmacological approach to the management of alcoholism. Journal of Clinical Psychiatry, 62, 11-17.

-Apple, J., and Kim-Apple, D. (2009) Mindfulness: Implication for Substance Abuse and Addiction. Int J Ment Health Addiction, 7, 506-512.

-Arch, J. J., and Craske, M. G. (2006). Mechanisms of mindfulness: emotion regulation following a focused breathing induction. Behav Res Ther, 44 (12), 1849-1858.

-Avants, S. K., and Margolin, A. (2004). Development of Spiritual Self-Schema (3-S) Therapy for the Treatment of Addictive and HIV Risk Behavior: A Convergence of Cognitive and Buddhist Psychology. Journal of Psychotherapy Integration, 14 (3), 253-289.

-Axelrod, S. R., Perepletchikova, F., Holtzman, K., and Sinha, R. (2011). Emotion regulation and substance use frequency in women with substance dependence and borderline personality disorder receiving dialectical behavior therapy. Am J Drug Alcohol Abuse, 37 (1), 37-42.

-Baker, T. B., Piper, M. E., McCarthy, D.E., Majeskie, M. R., and Flore, M. C. (2004). Addiction motivation reformulated: An affective processing model of negative reinforcement. Psychological Review, 111, 33-51.

-Beck, A.T., Wright, F.D., Newman, C.F., and Liese, B.S. (1993). Cognitive therapy of substance abuse. New York: The Guilford Press. Received November 20, 2011, from books.google.com/books?isbn=1572306599


دانلود پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری مت آمفتامین

خلاصه فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری دکتر شباهنگ (جلد اول) با عنوان چارچوب نظری هیات استانداردهای حسابداری مالی

خلاصه فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری دکتر شباهنگ (جلد اول) با عنوان چارچوب نظری هیات استانداردهای حسابداری مالی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 30
فرمت فایل pdf
حجم فایل 320 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
خلاصه فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری دکتر شباهنگ (جلد اول) با عنوان چارچوب نظری هیات استانداردهای حسابداری مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری دکتر شباهنگ (جلد اول) با عنوان چارچوب نظری هیات استانداردهای حسابداری مالی

این فصل شامل:

مقدمه

جارچوب نظری

بیانیه مفاهیم حسابداری مالی

بیانیه شماره یک - هدف های گزارشگری مالی

بیانیه شماره دو - ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری

قابلیت اعتماد

محافظه کاری

اهمیت

بیانیه شماره 3 - عناصر تشکیل دهنده صورت های مالی

بیانیه شماره 4 - هدف گزارشگری در واحدهای غیرانتفاعی

بیانیه شماره 5

ضوابط شناخت

دو انتقاد مهم به بیانیه شماره 5

بیانیه شماره 6

بیانیه شماره 7

چارچوب نظری به عنوان مبنای تدوین استانداردها

تحقیقات مشاهده ای درباره چارچوب نظری

پرسشنامه سنجش رضایت شغلی هی گروپ همراه با تفسیر High Group job satisfaction questionnaire with interpretation

هی گروپ پرسشنامه سنجش رضایت
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
پرسشنامه سنجش رضایت شغلی هی گروپ همراه با تفسیر

فروشنده فایل

کد کاربری 7173
کاربر

هی گروپ
پرسشنامه
سنجش رضایت

همکار گرامی

با سلام، پرسشنامه‌ای که ملاحظه می‌فرمائید------------------------------------- خواهشمندیم که با پاسخگویی دقیق، امکان شناخت بهتر فضای شرکت را فراهم نمائید تا واحد منابع انسانی بتواند برای بهبود شرایط کاری و تقویت روحیه همدلی و همکاری، اقدامات مؤثری را بکار بندد.

پیشاپیش از همکاری سازنده شما، تشکر و قدردانی می شود.

  1. لطفاً به تمام سوالات پاسخ دهید.
  2. پاسخ صحیح یا غلطی وجود ندارد. برای هر پرسش، ‌پاسخی را انتخاب نمایید که با نظر شما بیشترین انطباق را دارد.
  3. اطلاعات پرسشنامه کاملا محرمانه و بی نام می باشد.
  4. جهت تکمیل نظرسنجی حدود 20 دقیقه وقت نیاز است.
  5. دقت و صراحت شما، در پاسخ به پرسش ها موجب افزایش اعتبار این نظرسنجی می باشد.

1-لطفاً میزان تحصیلات خود را مشخص کنید؟

1)زیر دیپلم□ 2)دیپلم□ 3)فوق دیپلم□ 4)لیسانس□ 5)فوق لیسانس □ 5)دکتری □